ZASADY WSPÓŁPRACY
Nazywam się Katarzyna Dobryniewska. Jestem psychologiem, psychoterapeutą i specjalistą terapii uzależnień oraz trenerem.
W tym dokumencie opisuję, jak może Pani/Pan skorzystać ze świadczonych przeze mnie usług.
Jeżeli w dokumencie piszę:
“ja” – oznacza to Katarzynę Dobryniewską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Pracownia Psychologiczna „Dobre Życie” Katarzyna Dobryniewska, pod adresem Wymysłowo 15 a, 64-600 Oborniki, NIP: 766 166 56 39,
“Pani/Pan” – oznacza to każdą osobę, która korzysta ze świadczonych przeze mnie usług.
Może się Pani/Pan ze mną skontaktować mailowo: kontakt@katarzynadobryniewska.pl lub telefonicznie: 693 515 813.
I. Jakie usługi świadczę?
1. Świadczę usługi zarówno stacjonarnie (ul. Rynek 2/3, 64-600 Oborniki), jak i online (za pośrednictwem internetu).
2. Są to między innymi następujące usługi:
a) konsultacja psychologiczna,
b) poradnictwo psychologiczne,
c) psychoterapia indywidualna,
d) warsztaty psychologiczne,
e) diagnoza psychologiczna,
f) psychoedukacja.
3. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych usług, takie jak cena czy czas trwania, znajdzie Pani/Pan na mojej stronie internetowej (https://katarzynadobryniewska.pl/) oraz w gabinecie stacjonarnym. Może też Pani/Pan zapytać mnie o nie mailowo lub telefonicznie.
II. Jak można się umówić na pierwsze spotkanie?
4. Jeśli chce się Pani/Pan umówić na spotkanie, musi mieć Pani/Pan ukończone 18 (osiemnaście) lat – w innym wypadku musi to zrobić rodzic lub inny przedstawiciel ustawowy.
5. Na pierwsze spotkanie może się Pani/Pan umówić:
a) mailowo: kontakt@katarzynadobryniewska.pl,
b) telefonicznie: 693 515 813.
6. Szczegóły spotkania ustalimy podczas rozmowy/wymiany korespondencji.
7. Potwierdzenie rezerwacji otrzyma Pani/Pan mailowo lub SMSem. W momencie, kiedy dostanie Pani/Pan tę wiadomość, zostanie zawarta między nami Umowa, dotycząca świadczenia określonej usługi. Umowę zawieramy w języku polskim, zgodnie z przepisami polskiego prawa. Jedną stroną Umowy jest Pani/Pan, a drugą ja.
8. W przypadku małoletnich Umowę zawierają rodzice lub inni przedstawiciele ustawowi. Wystarczy, jeżeli Umowę zawrze jeden rodzic/przedstawiciel ustawowy – jest to jednoznaczne ze złożeniem przez niego oświadczenia, że drugi rodzic/ inny przedstawiciel ustawowy nie zgłasza w tym zakresie sprzeciwu.
9. Umowa dotyczy pierwszego spotkania, a jeżeli zdecydujemy, że będziemy kontynuować współpracę – także kolejnych spotkań.
10. Na treść Umowy składa się ten dokument (Zasady Współpracy), ewentualnie także nasze dodatkowe ustalenia (pisemne, mailowe lub ustne), np. kontrakt terapeutyczny.
11. Wszystkie spotkania są płatne. Może Pani/Pan zapłacić przelewem, BLIKiem lub gotówką w gabinecie.
12. W określonych przypadkach mogę Panią/Pana poprosić o płatność z góry. W takim przypadku opłata musi wpłynąć na moje konto najpóźniej 24 godziny przed umówionym terminem spotkania. W przeciwnym wypadku uznam, że spotkanie zostało odwołane.
13. Jeżeli płatność z góry nie będzie wymagana, konieczne jest uregulowanie całej należnej kwoty zaraz po spotkaniu.
14. Mogę zmieniać ceny poszczególnych usług. Jeżeli będzie Pani/Pan korzystać z regularnych spotkań, poinformuję o zmianie cen z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. Jeżeli nie zaakceptuje Pani/Pan nowych cen, proszę o informację zanim zaczną one obowiązywać – w takim przypadku rozwiążemy Umowę.
III. Jak będzie wyglądała nasza współpraca?
15. Przed pierwszym spotkaniem online mogę poprosić o podpisanie i odesłanie skanu lub zdjęcia karty informacyjnej. W takim przypadku proszę o odesłanie skanu lub zdjęcia mailowo najpóźniej na 24 godziny przed umówionym terminem. Jeżeli spotkanie odbywa się stacjonarnie, kartę informacyjną wypełni Pani/Pan na pierwszej wizycie.
16. Terapia rozpoczyna się kilkoma spotkaniami konsultacyjnymi. Podczas tych spotkań poznajemy się, ustalamy szczegóły dotyczące procesu, czasu jego trwania i decydujemy wspólnie o dalszej współpracy. W przypadku rozpoczęcia terapii będziemy się spotykać w ustalony sposób – w stałych, z góry ustalonych terminach lub w terminach ustalanych na bieżąco.
17. Jeżeli spóźni się Pani/Pan na spotkanie, jego czas nie zostanie przedłużony, a cena nie zostanie zmniejszona.
18. Nawet jeżeli skutecznie umówi się Pani/Pan na spotkanie, mogę odmówić świadczenia usługi, w przypadku, gdy:
a) będę przypuszczać, że klient/pacjent lub rodzic/opiekun jest pod wpływem substancji psychoaktywnych lub alkoholu,
b) klient/pacjent lub rodzic/opiekun będzie agresywny lub będzie naruszać moje dobra osobiste,
c) nie ureguluje Pani/Pan należnych płatności,
d) świadczenie usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa, zasady etyki lub prawa osób trzecich,
e) uznam że stan zdrowia psychofizycznego klienta/pacjenta nie pozwala na efektywne świadczenie usług.
19. Jeżeli odmówię świadczenia usługi w sytuacjach wskazanych powyżej, będzie to równoznaczne z rozwiązaniem Umowy w trybie natychmiastowym.
20. Jestem zobowiązana do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych od Pani/Pana (a w przypadku, gdy pracuję z małoletnim – także uzyskanych od niego) w związku ze świadczonymi usługami, w szczególności informacji o stanie zdrowia. Działam w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami etyki. Mogę odstąpić od obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej w przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach, w szczególności, jeżeli zagrożone będzie życie lub zdrowie klienta/pacjenta lub innych osób – w takim przypadku mogę się skontaktować z odpowiednimi służbami.
21. Może Pani/Pan poprosić mnie o wydanie zaświadczenia dotyczącego odbytych spotkań. W zaświadczeniu mogą się znaleźć informacje dotyczące tego w jakim przedziale czasowym, z jaką częstotliwością i z jakich usług korzystał dany klient/pacjent. Jeżeli spotkanie dotyczy rodziny lub pary, o zaświadczenie może poprosić każdy uczestnik – wówczas w zaświadczeniu znajdą się tylko informacje dotyczące tej osoby. W przypadku, gdy klientem/pacjentem jest osoba małoletnia, o wydanie zaświadczenia może poprosić każdy z rodziców/przedstawicieli ustawowych.
22. Może Pani/Pan poprosić mnie o wydanie opinii, jednak zastrzegam, że wydaję je tylko w określonych sytuacjach. W odpowiedzi na Pani/Pana prośbę poinformuję czy wydaję opinie w danej sprawie i jaki jest jej koszt. Mogę odmówić wydania opinii bez podania przyczyny. Nie wydaję opinii na potrzeby postępowań sądowych.
23. Proszę pamiętać, że:
a) podczas świadczenia usług przedstawiam moją indywidualną interpretację sytuacji danej osoby, stworzoną na podstawie przeprowadzonego wywiadu, przy założeniu, że nie zatajono przede mną jakichkolwiek informacji,
a) moim zdaniem jest udzielenie pomocy, ułatwienie znalezienia pożądanych rozwiązań i wcielenie ich w życie dzięki procesowi wspólnego omawiania i analizowania zgłaszanych trudności, ale nie ponoszę odpowiedzialności za decyzje podejmowane przez klienta/pacjenta lub jego rodziców/opiekunów,
b) nie mogę dać gwarancji odniesienia oczekiwanego przez Klienta rezultatu – osiągnięcie pożądanych efektów pomocy psychologicznej zależy w znacznym stopniu od zaangażowania i gotowości Klienta do zmiany zachowań i mechanizmów psychicznych,
c) inicjatywa i chęć współpracy klienta/pacjenta oraz jego rodziców/opiekunów są kluczowe dla skuteczności podejmowanego procesu terapeutycznego,
d) “skutkiem ubocznym” konsultacji/terapii może być czasowe pogorszenie samopoczucia psychicznego,
e) na każdym etapie terapii mogę zasugerować kontakt z innym specjalistą, np. psychiatrą.
24. Poddaję swoją pracę superwizji w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych. W ramach superwizji omawiam sytuacje moich klientów/pacjentów z superwizorem lub innym psychoterapeutą (w ramach superwizji koleżeńskiej). Nie ujawniam przy tym żadnych informacji, które mogą umożliwić zidentyfikowanie konkretnej osoby.
IV. Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku świadczenia usług online?
25. W przypadku spotkania online musi Pani/Pan posiadać:
a) komputer, tablet, telefon lub inne urządzenie wyposażone w kamerę internetową i mikrofon,
b) szybkie łącze internetowe – minimum 512kb/s (wysyłanie i pobieranie),
c) dostęp do zaktualizowanej wersji komunikatora,
d) aktywne konto poczty e-mail.
26. W celu odbycia spotkania online korzystamy z komunikatorów zewnętrznych dostawców usług (np. Google Meet). Dostawcy usług mają swoje regulaminy i zasady przetwarzania danych osobowych, których musimy przestrzegać. Przed spotkaniem proszę zapoznać się z tymi dokumentami.
27. Przed spotkaniem ustalimy, z którego komunikatora będziemy korzystać. Jeżeli nastąpi nagła przerwa na łączach internetowych, naszą drugą opcją kontaktu jest telefon (rozmowa głosowa, SMS).
28. Kilka minut przed ustalonym terminem spotkania proszę przygotować sobie odpowiednie warunki i zaczekać na nawiązanie przeze mnie połączenia.
29. W celu zapewnienia bezpieczeństwa spotkań online jesteśmy zobowiązani do:
a) korzystania wyłącznie z komputerów, na których zainstalowany jest aktualny legalny system operacyjny, oprogramowanie antywirusowe oraz najnowsza wersja komunikatora, z którego korzystamy,
b) korzystania wyłącznie z zabezpieczonych połączeń internetowych,
c) ustawienia bezpiecznego hasła do komputera oraz do komunikatorów,
d) zabezpieczenia sprzętu oraz haseł przed dostępem osób trzecich,
e) zabezpieczenia danych znajdujących się na komputerze oraz na serwerach platform internetowych lub tych portalach, na których umieszczone zostają materiały po sesji przed dostępem osób trzecich; w szczególności ma to zastosowanie do zapisów rozmowy tekstowej chat oraz notatek przesłanych mailem.
30. W trakcie trwania spotkania online w pomieszczeniu, w którym prowadzone jest spotkanie, nie mogą przebywać osoby trzecie. Udział innych osób w sesji dopuszczalny jest wyłącznie w uzasadnionych przypadkach i tylko jeżeli zostanie to wcześniej ustalone.
31. Nie ponoszę odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie, z którego Pani/Pan korzysta, a które uniemożliwiają Pani/Panu prawidłowe korzystanie z konsultacji online. Jeżeli nie uda nam się odbyć spotkania z przyczyn technicznych leżących po Pani/Pana stronie, nie przysługują Pani/Panu jakiekolwiek roszczenia, w tym w szczególności roszczenie zwrotu uiszczonej płatności.
V. Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku świadczenia usług na rzecz małoletnich?
32. Jeżeli usługa ma być świadczona na rzecz małoletniego, zgodę na świadczenie usługi powinni wyrazić obydwoje rodzice/przedstawiciele ustawowi – z wyjątkiem sytuacji, kiedy władza rodzicielska przysługuje tylko jednemu rodzicowi.
33. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obydwu rodzicom, a tylko jeden z nich wyraził zgodę na świadczenie usługi, powinien on złożyć oświadczenie, że drugi rodzic nie zgłasza w tym zakresie sprzeciwu.
34. Mogę poprosić o przedstawienie najbardziej aktualnego orzeczenia/postanowienia sądowego/innego dokumentu, z którego wynika sposób sprawowania opieki nad małoletnim. Jeśli nie przedstawi mi Pani/Pan tych dokumentów, mogę odmówić świadczenia usługi.
35. W przypadku małoletnich, którzy ukończyli 16 lat, zgodę na skorzystanie z usług wyrażają zarówno rodzice/przedstawiciele ustawowi, jak i małoletni (zasada podwójnej zgody). Małoletni wyraża zgodę przed pierwszym spotkaniem – na piśmie (jeżeli spotkanie odbywa się w gabinecie) lub poprzez przesłanie podpisanego skanu (w przypadku spotkania online).
36. W pierwszym spotkaniu biorą udział rodzice/przedstawiciele ustawowi. Ustalamy wtedy czy podczas kolejnych spotkań będą oni obecni, czy nie oraz jak często będę się spotykała z samymi rodzicami/przedstawicielami ustawowymi.
37. Prawo do poufności przysługuje również małoletniemu. Przekazuję rodzicom/opiekunom tylko ogólne wnioski i zalecenia z przebiegu spotkania z małoletnim. Informuję ich również, jeżeli stwierdzę zagrożenie życia lub zdrowia małoletniego lub osób trzecich.
VI. Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku rozpoczęcia terapii?
38. Cele terapii ustalamy każdorazowo indywidualnie – ich osiągnięcie zależy w takim samym stopniu od mojego, jak i od Pani/Pana zaangażowania. Cel terapii może ulec zmianie w trakcie jej prowadzenia.
39. Nie ustalamy z góry czasu trwania terapii. Decyzję o jej zakończeniu podejmujemy wspólnie, po osiągnięciu ustalonych celów lub w przypadku, gdy terapia nie przynosi pozytywnych efektów.
40. Może Pani/Pan w każdym momencie zrezygnować z terapii. Przed zakończeniem ustalimy przynajmniej jedno spotkanie podsumowujące.
41. Ja mogę zrezygnować z terapii wyłącznie z ważnych powodów, na przykład jeżeli:
a) będzie Pani/Pan naruszać postanowienia Umowy,
b) nie będzie z Pani/Pana strony zachowana regularność spotkań niezbędna do efektywności pracy psychologicznej / terapeutycznej,
c) uznam, że moje kompetencje są w danym przypadku niewystarczające,
d) znajdę się w takiej sytuacji życiowej, która utrudni mi świadczenie usług.
42. Nie będziemy się ze sobą kontaktować poza sesjami, chyba że odrębnie postanowimy inaczej.
VII. Jak można odwołać spotkanie?
43. Regularność spotkań jest bardzo ważna z punktu widzenia efektywności terapii.
44. Jeśli z jakichkolwiek powodów nie może Pani/Pan pojawić się na spotkaniu, proszę poinformować mnie o tym niezwłocznie (najpóźniej 24 godziny przed terminem spotkania). Spotkanie można odwołać telefonicznie lub SMSem.
45. Jeżeli odwoła Pan/Pani spotkanie w czasie krótszym niż 24 godziny, spotkanie podlega opłacie w wysokości połowy ceny usługi. Opłatę należy uiścić najpóźniej w dniu kolejnego spotkania.
46. Jeżeli w ogóle nie odwoła Pani/Pan spotkania w sposób wskazany powyżej, a o ustalonej godzinie nie pojawi się Pani/Pan w gabinecie lub nie połączy się Pani/Pan ze mną online (w zależności od rodzaju spotkania), spotkanie podlega opłacie według pełnej ceny za sesję.
47. Jeżeli spotkanie nie odbędzie się z przyczyn leżących wyłącznie po mojej stronie, zaproponuję inny termin. Jeżeli nie uda nam się ustalić dogodnego terminu, zwrócę Pani/Panu dokonaną płatność.
VIII. Jakie są moje obowiązki wynikające z zawartej Umowy?
48. Jestem zobowiązana do świadczenia usług zgodnie z Umową.
49. Zakres mojej odpowiedzialności wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności z postanowień Kodeksu Cywilnego.
50. Jeżeli stwierdzi Pani/Pan, że nie wywiązałem się z Umowy, może Pani/Pan złożyć reklamację (np. mailowo). Reklamację rozpatrzę w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania.
51. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Panią/Pana rezultatu, może Pani/Pan skorzystać z:
a) mediacji prowadzonej przez właściwy miejscowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej,
b) pomocy właściwego miejscowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
c) bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów – w zależności od miejsca Twojego zamieszkania,
d) internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
IX. Co jeszcze warto wiedzieć?
52. Zasady przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem usług opisałam w odrębnym dokumencie.
53. Z ważnych przyczyn mogę zmieniać treść Zasad Współpracy. Co do zasady naszą Umowę będzie regulować dokument obowiązujący w dniu jej zawarcia. Jeżeli w związku ze zmianą Zasad Współpracy będę chciała zmienić zasady obowiązującej nas Umowy, poinformuję Panią/Pana o tym z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. Jeżeli nie zaakceptuje Pani/Pan zmian, proszę o informację zanim zaczną one obowiązywać – w takim przypadku rozwiążemy Umowę.
54. Zasady Współpracy w obecnym brzmieniu obowiązują od dnia 01.08.2024r..